Wednesday, August 7, 2013

Zasto ona ne moze da ide u banju?

Jelena Cubrilo je moja drugarica iz osnovne skole. Kao dete je imala nesrecu u kojoj su joj stradale obe noge. Nije zavrsila u invalidskim kolicima ali njeno kretanje je u velikoj meri otezano. Kroz celu osnovnu skolu ceo razred se uvek trudio oko nje i pomagali smo joj da se krece. Secam se kad je decko koji joj je najvise pomagao, pao 5. Razred, kakva panika je nastala oko toga ko ce joj pomagati.
Do svoje 18. Godine imala je pravo da o trosku drzave ide svake godine u banju a posle 18te samo ukoliko se operise. 2005godine je operisala levu nogu i imala je pravo na banju par godina.
Sada su lekari zakljucili da njoj banja ne pomaze i da ona vise nema prava na banju zbog svojih godina. Ne dozvoljavaju joj ni da ode licno na komisiju da bi mogla da im kaze da njoj u stvari banja mnogo pomaze i da se ona mnogo bolje oseca cele godine posle nekoliko nedelja terapije.
Ja se bas i ne razumem u celu proceduru ali ona kaze da sad po novom zakonu daju banju na osnovu sifri bolesti a ne pojedinca.... na njene sifre g80 i g 82 pise da nema prava jer oni smatraju da nema poboljsanja. Gde god je pitala samo je dobila negativne odgovore i sleganje ramenima. Posto nije baba od 65+ godina, nema banje za nju.
Ne trazimo pare za banju vec rupu u zakonu koja ce Jeleni dozvoliti da ode jednom godisnje u banju. Ja sam pravno nepismena pa mi treba pomoc.
Ukoliko su potrebni jos neki podaci slobodno me kontaktirajte.
Svaki dobronameran savet je dobrodosao :-)

No comments: