Wednesday, November 13, 2019

KETO dijeta i kako početi

Disclaimer: Nisam stručnjak niti znam sve o ovoj temi. Ovo je čisto moje iskustvo

Par prijateljica me je pitalo kako sam smršala i šta sam radila da smršam. Celog života sam se mučila sa kilogramima i nikad nije bilo lako skinuti 200gr, kamoli 35kg koje sam skinula u poslednje 2 godine.
Ovde kopiram ono što sam njima pisala da kad me neko drugi pita, mogu samo link da pošaljem

Prva stvar je psihologija cele priče.

1. Mi nismo ove kile napravile za mesec dana, neće ni za mesec dana otići.
2. Vaga nije jedino merilo skidanja kila. Ja u poslednjih 6 meseci nisam skinula ni kilo a struk je otisao 3cm dole. Samo pogledaj kako izgleda kilo čistog mesa kad kupiš a kako izgleda kilo sala kad kupiš. Zapreminski nisu isti a jedno kilo i drugo je kilo.
3. Vizuelne stvari jako stimulišu. Ja sam sve one kuvarske stranice na fb-u otpratila da ne vidim nijedan recept više, TV svakako ne gledam ali ukini sebi 24hkitchen i slične kanale.
4 pre nego što ideš u prodavnicu jedi. Nemoj da ideš u kupovinu gladna.
5. Skidanje sa šećera je kao skidanje sa heroina, bićeš na početku umorna, nadrndana, patićeš za šećerom ali ako to izguraš, što traje 3-7 dana, videćeš kako ti neće pasti na pamet da jedeš išta slatko.
6. uputi porodicu u ceo proces i objasni im da od sad neće biti baš mnogo krompira i testa na stolu, treba ti podrška prvih par nedelja. Posle ćeš njima kuvati testo i krompir a sebi nešto drugo
7. Planiraj da ti je ovo promena zivotnih navika a ne samo par meseci dijete

Dijeta koju ja pratim već 2 godine se zove Keto. To je Low Carb High Fat dijeta. Stvar je u tome da izbaciš šećere iz ishrane a da ne bi bila gladna, ubaciš masti. Naravno masti nisu bezazlene za organizam pa moraš malo da se fokusiraš na zdrave masti kao što su masline, maslinovo ulje, avokado, masna riba, jaja, orasi, sir, chia semenke.

Ne smeš da preteruješ sa mesom (tj. proteinima) jer proteini se u velikoj količini u organizmu pretvaraju u šećere pa kao da si pojela celu čokoladu. Koristi kuhinjsku vagu za sve što spremaš a kasnije ćeš već naučiti šta koliko ima grama i koliko treba da pojedeš. Ja koristim aplikaciju KETO diet tracker u koju unosim sve što sam jela i koja mi broji šećere, proteine, masti i kalorije. Ako nešto ima 150 kalorija to ne znači da je to dobro. Te stvari sa niskim kalorijama obično imaju puno šećera u sebi.
Npr mnogo je bolje da uzmeš šaku smrznutih malina i ubaciš u šolju jogurta nego da kupiš voćni jogurt
Još jedna psihološka stvar, ja sam izbacila sve šećere, testo, brašno, pahuljice, i slične stvari koje imaju mnogo prostih šećera iz kuhinje. Ti naravno ne možeš da ih izbaciš pošto imaš familiju ali možeš da ih skloniš negde da ih ne gledaš. S druge strane, znam cele familije koje su na ovakvoj dijeti i deca se vrlo brzo naviknu, sa odraslima je problem. Naravno deci treba više vlakana tako da treba da jedu hleb i testo. Uslikaj se svake nedelje i videćeš progres više nego sa vagom.
S obzirom da izbacuješ vlakna stomak će se buniti pa sam tako ja muku mučila prvih par nedelja sa stolicom dok nisam otkrila da treba da pijem magnezijum. Pijem i vitamine.

Ja ustanem ujtru u 6:30 zbog posla, oko 7 doručkujem npr šaku čvaraka i parče sira i par rotkvica ili npr 2 pečena jajeta, malo sira, malo paprike ili pola paradajza itd itd... Ručak mi je u podne (ovo je više zbog posla tako inače možeš ti kako god hoćeš) pojedem neko zeleno povrće i parče mesa (kuvano, prženo, pečeno... kako god hoćeš samo ne može pohovano) večera ide oko 6 i isto tako nešto smislim šta ću da jedem.

Ja pijem skoro 5l vode dnevno. Na početku je bilo mnogo, sad sam se navikla.


Meni je na početku ova stranica jako pomogla da povežem šta kako i kad treba da jedem i kakve side-effects mogu da očekujem na početku https://www.dietdoctor.com/low-carb/keto
Ova grupa na FB-u je odlična za podršku ali uvidećeš da je puna amerikanki koje kukaju na sve i svašta tako da ne treba da slušaš sve šta kažu 
https://www.facebook.com/groups/LowCarbInspirations/?ref=bookmarks 


Ja sam sad na nekom nivou svesti da ako mi se danas jede parče hleba, ja ću pojesti ali to je to, danas i ko zna kad. Doduše sva hrana ima neku low carb zamenu, evo ja sam prošle nedelje umesila low carb hleb. Nisam se proslavila ali vežbam 😂
Obično su te zamene za brašno i šećer malo skupe ali ja sam svakako lenja da kuvam kući nešto mnogo. Beneficija u firmi je što imamo fenomenalnu kantinu sa po 4-5 kuvanih jela dnevno, gomilom povrća itd itd.
Eto, to je za početak, za sva pitanja sam tu i gomilu stvari i recepata možeš naći na pintrestu ali kao što sam rekla na početku, psihologija i podrška su najbitnije stvari
E da, ja plivam, svugde idem peške, napravim preko 12000 koraka dnevno, uvek u prodavnicu idem dužim putem, pola puta do posla prepešačim a imam 7-8km do posla i isto tako kad krenem kući.
I nisam počela da vežbam dok nisam skinula prvih 15kg pošto mi je naravno sve bilo teško, bolela su me kolena, leđa isto. Kad ti organizam uđe u ceo proces i kad se skineš sa šećera dobiješ jako puno energije, bukvalno prestaneš da budeš umorna. Npr kad sad sedneš da ručaš i najedeš se leba i krompira posle toga ti se samo spava jer ti šećeri udare u glavu (prosti šećeri se pojavljuju u raznim oblicima pa tako u krompiru je skrob koji je prost šećer). Kad pojedeš mesa i nekog zelenog povrća bude ti lepo lagano u stomaku i lakše stomak vari.
Vožnja bajsa je uvek do jaja. Znači ne moraš nikakve sportove da plaćaš, samo idi do one druge prodavnice i do grada peške ili bajsom ali dužim putem. Ja sam skinula 35kg i iskreno život mi je mnogo lakši, jedino je zajebano što moraš komplet novu garderobu da kupuješ 😂
I od sad kad kupuješ stvari moraš da čitaš etikete, Videćeš kako neke stvari koje se reklamiraju kao da imaju niske kalorije imaju gomile šećera u sebi. Ja ne kupujem ništa što ima više od 5gr šećera u 100gr proizvoda, čak je i to mnogo.
Eto, za sva pitanja tu sam


No comments: